קבוצות הבייסבול המובילות של ליגת העל בכל הזמנים

מייג'ור ליג בייסבול מרגש אוהדים מאז 1876, וכמה מהקבוצות הגדולות בכל הזמנים הטביעו את חותמן בספרי השיאים. לאורך ההיסטוריה, קבוצות עלו לפסגה, שולטות בליגה במשך שנים עם הכישרונות יוצאי הדופן והמנהיגות החזקה שלהן. מהניו יורק יאנקיז של שנות ה-20 ועד סן פרנסיסקו ג'איינטס של שנות ה-2010, כל קבוצות הבייסבול המובילות של ליגת המייג'ור השאירו חותם בל יימחה על המשחק. מאמר זה מסתכל על כמה מקבוצות ה-MLB המצליחות ביותר בכל הזמנים, מעונות האליפות שלהן ועד השחקנים שהפכו אותן לאיקוניות כל כך. עם העבר המפורסם שלהן, הקבוצות הללו נשארות מהאהובות והנחשבות ביותר בהיסטוריה של הספורט.

מה הופך קבוצת MLB למצוינת?

לפני שצולל לכמה מהקבוצות הגדולות בכל הזמנים, חשוב להבין מה הופך קבוצת MLB למצוינת. קבוצה מצליחה היא יותר מסתם אוסף של שחקנים מעולים, אם כי זה בהחלט עוזר. זה גם מסתכם במנהיגות חזקה, אימון מעולה ומנטליות קבוצתית. קבוצה חייבת להיות מסוגלת להתכנס ולשחק כיחידה מגובשת, וזה משהו שאי אפשר לשחזר.

גם לקבוצות הטובות בתולדות הבייסבול יש נטייה לנצח. ברור שניצחון חשוב בכל ספורט, אבל זה חשוב במיוחד בבייסבול. הקבוצות הטובות ביותר הן אלו שיכולות לנצח באופן עקבי, ללא קשר לנסיבות. זה אומר שיש להם את היכולת להוריד את התחרות הקשה ביותר ולצאת בראש.

לבסוף, לקבוצות הגדולות יש כישרון לעשות היסטוריה. יש להם שחקנים בלתי נשכחים, רגעים בלתי נשכחים וקאמבקים אפיים. הם משאירים חותם בל יימחה על המשחק ונשארים אהובים על האוהדים הרבה אחרי שהזמן שלהם באור הזרקורים חלף.

ניו יורק יאנקיז (שנות ה-20)

הניו יורק יאנקיז של שנות ה-20 היא אולי הקבוצה האיקונית ביותר בהיסטוריה של ליגת הבייסבול. הם זכו בארבע אליפויות אליפות העולם, כולל קבוצת "שורת הרוצחים" המפורסמת של 1927. בראשות בייב רות, שקלע שיא של 60 הום ראנים באותה עונה, ולו גריג, היאנקיז היו בלתי ניתנים לעצירה. הם היו ידועים בחבטות הכוח שלהם, וסגל הפיצ'ינג שלהם היה גם מהשורה הראשונה, עם ארבעה מגישי היכל התהילה.

ה-Yankees של שנות ה-20 היו צוות יוצא דופן, והם קבעו את הסטנדרט לכל הקבוצות העתידיות לבוא. הם היו הראשונים לזכות במספר רב של סדרות עולמיות, והם הציבו את הרף גבוה לקבוצות הבאות. מעריצים זוכרים אותם לטובה, והמורשת שלהם מתקיימת עד היום.

סנט לואיס קרדינלס (שנות ה-40)

הסנט לואיס קרדינלס של שנות ה-40 היו תחנת כוח בליגה הלאומית. הם זכו בשלוש אליפויות World Series בעשור, והסגל שלהם היה מלא בשחקני היכל התהילה. סטן מיוזיאל ואנוס סלוטר היו שניים מהשחקנים האיקוניים ביותר של הקבוצה, וגם צוות המגרש שלהם היה מרשים, בהשתתפות אנשים כמו מורט קופר והארי ברצ'ין.

הקרדינלס של שנות ה-40 היו כוח שיש להתחשב בו, והם נותרו אחת הקבוצות האהובות ביותר בתולדות הבייסבול. הם היו הקבוצה הראשונה שזכתה בשלוש אליפויות World Series בעשור, והצלחתם הקימה את הקרקע לקבוצות הקרדינלס העתידיות.

בולטימור אוריולס (שנות ה-70)

בולטימור אוריול של שנות ה-70 היו תחנת כוח בליגה האמריקאית. בהובלת היכל התהילה העתידי כמו ג'ים פאלמר, אדי מארי וקאל ריפקן ג'וניור, האוריולס זכו בשלוש אליפויות World Series בעשור. הם היו ידועים בסגל הפיצ'ינג החזק שלהם, שהציג ארבעה מנצחים של 20 משחקים ב-1971, ובהרכב החזק שלהם, שכלל אנשים כמו ברוקס רובינסון וקן סינגלטון.

ה-Orioles של שנות ה-70 היו כוח דומיננטי, והם נותרו אחת הקבוצות הגדולות בתולדות הבייסבול. הם היו הקבוצה הראשונה שזכתה בשלוש אליפויות בעשור, והצלחתם הניחה את הקרקע לקבוצות אוריולס העתידיות.

לוס אנג'לס דודג'רס (שנות השמונים)

הלוס אנג'לס דודג'רס של שנות ה-80 היו אחת הקבוצות המצליחות ביותר בהיסטוריה של ליגת הבייסבול. הם זכו בשתי אליפויות World Series בעשור, והסגל שלהם היה מלא בשחקני היכל התהילה. סטיב גארווי, פרננדו ולנצואלה ואוראל הרשיסר הובילו את הקבוצה לתואר, וגם צוות המגרש שלהם היה מרשים, בהשתתפות אנשים כמו דון סאטון וג'רי רויס.

הדודג'רס של שנות ה-80 היו כוח שיש להתחשב בו, והם נותרו אחת הקבוצות האהובות ביותר בתולדות הבייסבול.

אטלנטה ברייבס (שנות התשעים)

אטלנטה ברייבס של שנות ה-90 היו אחת הקבוצות הדומיננטיות ביותר בהיסטוריה של ליגת הבייסבול. בהנהגת היכל התהילה כמו טום גלווין, ג'ון סמולץ וגרג מאדוקס, הברייבס זכו ב-14 תארים רצופים מ-1991 עד 2005. הם גם זכו באליפות העולם של 1995, וסגל הפיצ'ינג שלהם היה אחד הטובים בכל הזמנים.

האמיצים של שנות ה-90 היו קבוצה יוצאת דופן, והם נותרו אחת הקבוצות המפורסמות ביותר בתולדות הבייסבול. הם היו הקבוצה הראשונה שזכתה ב-14 תארי חטיבה רצופים, והצלחתם הקימה את הקרקע לקבוצות של ברייבס בעתיד.

בוסטון רד סוקס (2000)

הבוסטון רד סוקס זכו בשתי אליפויות World Series בעשור, והסגל שלהם היה מלא בכוכבים. בראשות היכל התהילה העתידי כמו דיוויד אורטיז ופדרו מרטינס, הרד סוקס שברו את "קללת הבמבינו" וזכו באליפות ראשונה מזה 86 שנים בשנת 2004. הם גם זכו באליפות העולם 2007, וההרכב שלהם היה אחד מהמשחקים הכי מפחידים בבייסבול.

San Francisco Giants (שנות ה-2010)

סן פרנסיסקו ג'איינטס של שנות ה-2010 היו אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של ליגת הבייסבול. בהובלת היכל התהילה העתידי כמו באסטר פוזי ומדיסון בומגרנר, הג'איינטס זכו בשלוש אליפויות World Series בעשור. הם היו ידועים גם בסגל הפיצ'ינג שלהם, שכלל אנשים כמו טים לינצ'קום ומאט קיין, וההרכב שלהם, שכלל אנשים כמו פבלו סנדובל והאנטר פנס.

התייחסות מכובדת

בעוד שהקבוצות הללו הן מהטובות בהיסטוריה של ליגת הבייסבול, יש קבוצות אחרות שראויות להכרה על הצטיינותן. הסינסינטי האדומים של שנות ה-70 זכו בשתי אליפויות World Series, וה-Oakland Athletics של שנות ה-70 וה-80 זכו בשלוש. טורונטו בלו ג'ייס של שנות ה-90 זכו בשתי אליפויות World Series, ופילדלפיה פילי של שנות ה-2000 זכו באחת. לבסוף, שיקגו קאבס של שנות ה-2010 זכו באליפות ראשונה מזה 108 שנים ב-2016.